ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΘΗΣ

myphoto
  • Έζησε

  • Βιογραφικό

  •  

  •  

  • 1925 - 1991

  • από τον Β. Κουντουρίδη

  •  

Σπουδές

  • ΤΕΝ ΦΛΩΡΙΑΣ (TIN FLORIAS

  • Ελληνογάλλος Ζωγράφος στην Κέρκυρα
  • Κοντά στον Ελληνογάλλο Ζωγράφο στην Κέρκυρα ΤΕΝ ΦΛΩΡΙΑΣ (TIN FLORIAS) από το 1937 – 1947. Ο ΤΕΝ ΦΛΩΡΙΑΣ έζησε στο Παρίσι από το 1918 μέχρι το 1937 και αναφέρεται στο μεγάλο Γαλλικό Λεξικό Καλλιτεχνών Ε. ΒΕΝΕΖΙΤ, εκδόσεις GRUND, PARIS 1961 3ος Τόμος σελίδα 789.

    1937–1947

Χρονολόγιο

Τιμητικές διακρίσεις

  • Αθήνα

  • Μετάλλιο από τον Βασιλιά Παύλο
  • Μετάλλιο από τον Βασιλιά Παύλο σε τελετική γιορτή στην Εθνική Εστία ως συνεργάτης του Εθν. Ιδρύματος.

    1955
  • Αθήνα

  • Κριτική Επιτροπή Εορτασμού
  • Μετάλλιο από την Κριτική Επιτροπή Εορτασμού 100χρόνων της Ενώσεως της Επτανήσου με την Ελλάδα (Έκθεση παλαιών και σύγχρονων Επτανησίων Ζωγράφων στο Ζάππειο Μέγαρο).

    1964
  • Νίκαια - Γαλλία

  • Φίλοι Ελλάδος Γαλλίας
  • Ονομασία του (με την ευκαιρία της ατομικής έκθεσής του στην Σάντα Μαρία ντε Ολίβο του Μπωλιέ-Συρ-Μερ) μέλους της ενώσεως των φίλων της Ελλάδος στην Γαλλία.

    1974

Τεχνοκριτικές

  • Φώτης Γιοφύλλης

  • Ιστορικός της Τέχνης, συγγραφέας – ποιητής στην Εφημερίδα "Το φως της Κέρκυρας"
  • το 1968 στο έργο του "Η Ζωγραφική στην Κέρκυρα 1650-1958", έκδοση "Κερκυραϊκά Χρονικά", Κέρκυρα 1958, σελίδα 39. "Τρεις αιώνες Νεολληνικής Τέχνης", Αθήνα 1960, 2ος τόμος σελίδα 643.

    "Τα χρώματα και η συνθετική δύναμη του Δημήτρη Άνθη, μπορούν να εμφανίζουν ιδεατούς κόσμους και να μεταδίδουν αισθήματα, η φύση ολόκληρη με την ατμόσφαιρά της και τις ποικίλες ώρες της ξαναζεί μεσ’ από ψυχικές καταστάσεις".

  • Τώνης Σπητέρης

  • Τεχνοκρίτης, ιστορικός της Τέχνης
  • στο έργο του "Τρεις αιώνες Νεολληνικής Τέχνης" 2ος και 3ος τόμος, έκδοση Πάπυρος, Αθήνα 1980 και στο Δελτίο της Αναγνωστικής Εταιρείας Κέρκυρας του 1977 (Τεχνοκριτικό σημείωμα). Εγκυκλοπαίδεια "Πάπυρος- Λαρούς-Μπριτάνικα" 4ος τόμος, έκδοση Πάπυρος - Αθήνα. Έλληνες Ζωγράφοι κλπ, έκδοση "ΜΕΛΙΣΣΑ" Αθήνα (Στ. Λυδάκης).

    "Ο Άνθης, δεξιοτέχνης στο σχέδιο και στο χρώμα, κατορθώνει ν’ αποδώσει το ιδιαίτερο μυστικιστικό κλίμα που απαιτεί μια θρησκευτική σύνθεση ή μια πονεμένη μορφή της Παναγίας, την πανάλαφρη ρομαντική ατμόσφαιρα του Κερκυραϊκού τοπίου ή την τραχύτητα του Ηπειρωτικού Βουνού".

  • Τζούλιο Καΐμης

  • ιστορικός της Τέχνης
  • "Τα έργα του Άνθη δείχνουν μιαν αγάπη για την αλήθεια στην τέχνη και μιαν απώτερη καλλιέργεια στην μελέτη του ατόμου και της φύσης γι’ αυτό κι αποδίδει μια πλούσια ποιότητα".

  • Β. Κουντουρίδης

  • Τεχνοκρίτης
  • "Ο Άνθης έχει την δύναμη να συγκρατεί στην μνήμη τις μορφές, να τις δίνει στο έργο του ανάλαφρες, φευγαλέες κι «αληθινές», σαν μεσ’ από ένα όνειρο, γεμάτες απλότητα, ηρεμία και ομορφιά".